I Rajd Pieszy

Śladami Historii i Zabytków Powiatu KutnowskiEgo

Dnia 18 czerwca br. dwie grupy gimnazjalistów wraz z p. Renatą Chodorowską, p. Małgorzatą Sieradzon i p. Elżbietą Sobieszek wzięły udział w I Rajdzie Pieszym Śladami Historii i Zabytków Powiatu Kutnowskiego do Głogowca. Pochmurny sobotni poranek nie zniechęcił żądnych przygód nastoletnich odkrywców. Wszyscy pełni wigoru stawili się z bagażami wyśmienitego humoru na umówionym miejscu zbiórki w Parku Traugutta o godzinie 900. Wkrótce spotkaliśmy się z przedstawicielami PTTK i SL SALOS (organizatorami owej niepowtarzalnej wycieczki) i przewodnikiem po perłach powiatu kutnowskiego Jerzym Łompiesiem. Był naprawdę bogaty w wiedzę, co imponowało wszystkim uczestnikom rajdu.

Silny wiatr smagał po twarzach, ale mimo tego uśmiech nie znikał z nich ani na chwilę. Jako trasę wycieczki wybraliśmy „czerwony szlak”. Dziewczyny umilały czas podróży radosnym śpiewem znanych wszystkim piosenek. Przed godziną 12 dotarliśmy do kościoła w Głogowcu. Panowie przewodnicy zapoznali nas z jego ciekawą historią. Mieliśmy również okazję pomodlić się w ciszy wewnątrz świątyni przed obrazem Czarnej Madonny. W księdze parafialnej zostawiliśmy pamiątkowy wpis.

Najwięksi słabeusze, którzy już po trzech godzinach pieszej wycieczki poczuli ból w nogach, stwierdzili, że potrzebują natychmiastowego odpoczynku i usiedli wygodnie na zielonej, wiosennej trawce. W porze obiadowej sympatyczny ksiądz proboszcz Jerzy Modzelewski pozwolił nam zorganizować ognisko w pobliżu plebanii. Nie trzeba było dwa razy nam powtarzać – od razu zaczęliśmy ostrzyć patyki do pieczenia kiełbasek!

Po uzupełnieniu zapasów energii, niektórzy z nas wzięli udział w konkursie, w którym nagrodzona została interesującymi książkami nasza wiedza na temat architektury i historii kościoła w Głogowcu. Pozostali uczestnicy śpiewali przy akompaniamencie dźwięków gitary lub oddali się beztroskiej zabawie na świeżym powietrzu. Niezwykłe chwile tamtego dnia uwiecznialiśmy na zdjęciach.

Żal było się rozstawać już około 17. I Rajd Pieszy do Głogowca na pewno miło zapisał się w pamięci każdego z nas, a utrzymujące się bąble na spuchniętych stopach skutecznie przypominały o niezwykłej wycieczce przez następnych kilka dni.

uczestnik

MAGDALENA PIETRZAK

KL. III F

Kutno, 22 czerwca 2005 r.